Gothic

Gry i inne komputerowo-techniczne sprawy.
Awatar użytkownika
Siemowit
Lokalizacja: Lasy Łodzi
Płeć: Mężczyzna

Gothic

Postautor: Siemowit » 15 lutego 2011, 18:32

Postanowiłem zrobić temat o serii Gothic - z tym, że każda część osobno, aby nie wrzucać wszystkiego do jednego wora.

Edit by Luna

Gothic I


Z Wikipedii:

Gothic – komputerowa gra fabularna, opracowana przez firmę Piranha Bytes. Polską lokalizację zrealizowała firma CD Projekt.

"Gothic to pierwsza część serii gier, opowiadającej o przygodach bezimiennego bohatera, który, jak się później okazuje, stał się wybrańcem boga ognia i sprawiedliwości – Innosa. Fabuła gry opowiada o dziejach bohatera w kolonii karnej, zwanej "Górniczą Doliną", która znajduje się w dolinie wyspy Khorinis i otoczona jest magiczną barierą. Więzienie to stworzyli magowie na zlecenie króla Rhobara II, który potrzebował ogromnych ilości magicznej rudy, by produkować z niej broń dla swej armii. Król pokonał niemal wszystkich wrogów swego królestwa, z wyjątkiem Orków. Nigdy nie grzeszyli oni sprytem czy inteligencją, jednak mieli potężną przewagę w postaci ogromnej siły i determinacji w walce z ludźmi. Historia zaczyna się, gdy główny bohater trafia do Górniczej Doliny jako kolejny, na pozór zwyczajny, skazaniec. Przed wrzuceniem go za barierę (która przepuszcza wszystko z zewnętrznego świata, lecz stanowi śmiertelną przeszkodę dla każdej żywej istoty, próbującej przekroczyć ją od wewnątrz) otrzymuje od tajemniczego maga (Pyrokara znanego z drugiej części) list, z zadaniem dostarczenia go Arcymistrzowi Magów Ognia w Starym Obozie, przywódcy jednej z trzech głównych organizacji, występujących w grze. Trójwymiarowy świat gry przedstawiony jest z perspektywy trzeciej osoby. Rozmawia się z innymi postaciami w celu uzyskania informacji, zabija się potwory, stacza pojedynki oraz wykonuje zlecenia ważne dla fabuły gry i zadania poboczne. Za wszystkie te czynności gracz otrzymuje punkty doświadczenia potrzebne do nauki nowych umiejętności. Gra została w pełni zlokalizowana, włącznie z kwestiami mówionymi, na język polski przez zespół CD Projektu."

W grze napotykamy 3 obozy: Stary Obóz, Nowy Obóz oraz Obóz Sekty Śniącego. Będziemy musieli przyłączyć się do któregoś z nich i tym samym wybrać sobie odpowiednią gildię. Przyłączając się do starego obozu mamy do wyboru: zostać najpierw tzw. Cieniem, a potem Strażnikiem obozu lub Magiem Kręgu Ognia. Przyłączając się do Nowego Obozu mamy do wyboru drogę Najemnika lub Maga Kręgu Wody. Fabuła później i tak potoczy się swoim torem...

Jeśli idzie o obóz Sekty to nigdy się tam nie dołączałem. Z tego co wiem najpierw trzeba zostać uczniem, a potem guru.

Świat ten żyje własnym życiem. Spotykamy w nim różne istoty - od zwierząt typu wilki, cieniostwory, jaszczury po gobliny, trolle, a nawet Orków. Świat obozowy również ma swój klimat, również dzięki muzyce. Zwłaszcza wieczorami, gdy ludzie schodzą się na ogniska i np. grają tam na gitarze, jedzą itp.

W miarę rozwoju postaci kupujemy lub znajdujemy coraz lepszą broń. W dalszych rozdziałach gry odnajdujemy niegdyś najwyższego rangą Maga Kręgu Ognia, a teraz Maga tzw. Mrocznych Sztuk - Xardasa, który umożliwia nam kolejny poziom zaawansowania w magii (jeśli wybraliśmy ścieżkę magii). Ów mag twierdzi, że wie jak wydostać się z Górniczej Doliny i jak zniszczyć barierę. Główny bohater wykonuje jego zadania i fabuła toczy się dalej. Ciekawa fabuła - trzeba dodać.

Gra posiada także wątki humorystyczne, co sprawia, że trudno się oderwać. Osobiście wybierałem taki czas na grę, kiedy byłem zupełnie wolny - bo przy niej czas leci bardzo szybko. Zaczynałem grać o 21 i nim się obejrzałem była 5 rano.

A tak prezentuje się intro do gry:

http://www.youtube.com/watch?v=wjh9vtAohi0 - niestety nie udało mi się wkleić miniatury, bo ta po prostu nie działa.

I kilka zdjęć:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Gothic II / Gothic II: Noc Kruka


"Gothic II – gra RPG, kontynuacja pierwszej części Gothica, która odniosła bardzo duży sukces w Niemczech, gdzie gra powstała, a z czasem jej fenomen przeniósł się do innych krajów, w tym do Polski. Marketing serii na anglojęzycznych rynkach, a przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych, był niewielki. Gra borykała się również z problemami dotyczącymi dystrybutorów, w wyniku czego nie osiągnęła popularności porównywalnej z krajami niemieckojęzycznymi. Twórcą gry jest firma Piranha Bytes, natomiast polskim dystrybutorem – CD Projekt.

Fabuła Gothica II kontynuuje tę, znaną nam z pierwszej części gry. Bezimienny Bohater zostaje w magiczny sposób wyciągnięty spod gruzów Świątyni Śniącego – miejsca ostatniej batalii Gothica. Zbawcą jest nekromanta Xardas, który już na początku mówi nam o nowym zagrożeniu, jakie pojawiło się na wyspie Khorinis. Tym razem stała się ona celem potężnych istot – Smoków, wezwanych tam przez Śniącego w chwili jego wygnania. Nie możemy jednak ruszyć od razu do boju, a to z trzech powodów. Po pierwsze główny bohater, będąc przez około 30 dni nieprzytomnym, stracił swoje umiejętności. Po drugie Górnicza Dolina jest teraz w całości okupowana przez Orków. Po trzecie nasz sprytny mag od razu orientuje się, że Smoki dostają od kogoś rozkazy. Musimy więc z nimi porozmawiać, a do tego potrzebny nam będzie magiczny artefakt samego boga ognia i sprawiedliwości – Oko Innosa, które zmusza smoki do mówienia prawdy. Pierwszym krokiem do zdobycia go jest przyłączenie się do jednego z trzech stronnictw:

* Strażnicy Miejscy / Paladyni – obrońcy miasta posłuszni królowi Rhobarowi II i oddani Innosowi – bogu światła, życia i sprawiedliwości. Strażą Miejską dowodzi Lord Andre – prawa ręka tymczasowego gubernatora Khorinis i dowódcy paladynów – Lorda Hagena. Paladyni są rycerskim zakonem Innosa, posiadają dużą wprawę w rycerskim rzemiośle, potrafią także stosować magię ofensywną i uzdrawiającą.
* Najemnicy / Łowcy Smoków – najemnicy z Nowego Obozu, znani z gry Gothic wojownicy, którzy połączyli siły z wojownikami z południa. Szefem tych pierwszych jest Generał Lee, zaś drugich Sylvio. Zostali oni wynajęci przez bogatego właściciela ziemskiego Onara do ochrony jego rodzinnego majątku przed Strażnikami Miejskimi. Skuszeni historiami o skarbach znajdujących się w posiadaniu Smoków postanawiają zapolować na te stworzenia. Są wprawieni w walce i mogą nauczyć się samodzielnie wykuwać broń. W okolicach Khorinis mają często złą opinię, w związku z wymuszeniami na okolicznych farmerach.
* Nowicjusze / Magowie Ognia – sprzymierzeni z Paladynami wierni słudzy Innosa. Dołączenie do nich jest najtrudniejsze. Przewodzą im Arcymagowie Ognia Pyrokar (ten sam, który we wstępie do pierwszej części przekazuje bohaterowi list do Xardasa) oraz Ulthar i Serpentes. Dobrze znana jest im sztuka magiczna i mają możliwość nauczenia się tworzenia run."

A tak prezentuje się intro do gry:

http://www.youtube.com/watch?v=Xcfk_9Vt-cg

Przenosimy się do świata Gothic II. W tej części grafika jest dopracowana, robi lepsze wrażenie no i oczywiście więcej wymaga. Muzyka tradycyjnie jest świetna i oddaje w pełni klimat świata, w którym się znajdujemy.

Dowiadujemy się jak postrzegany jest świat przez ludzi poprzez np. rozwinięcie wątków dotyczących bóstw czy trwającej wojny. Światem rządzą 3 bóstwa:

Innos - władca Ognia, sprawiedliwości i światła. Kojarzony z tym, co prawe, moralne i dobre. Jego kapłanami są magowie kręgu Ognia oraz Paladyni, jak zresztą wyżej.

Adanos - władca Wody i równowagi. Służą mu magowie kręgu Wody. Więcej na temat tej gildii jest w dodatku do gry: Noc Kruka.

Beliar - władca ciemności, pan zniszczenia, antagonista Innosa. Służą mu nekromanci (Xardas), niejednokrotnie Orkowie i różni mroczni magowie tego świata.

Dowiadujemy się, że Orkowie wygrywają wojnę. Na ziemi pojawiły się smoki, które sieją zniszczenie m.in. w Górniczej Dolinie, skąd wydobywana jest ruda. Posłane tam oddziały paladynów są miażdżone przez ataki smoków. Zamek, który znamy z I części gry jest zniszczony i oblężony przez hordy Orków, co utrudnia gromadzenie rudy, potrzebnej do wyrabiania magicznej broni. A to z kolei powoduje przegrywanie coraz większej liczny bitew z wojskami Orków. Jakby tego było mało - państwu Rhobara II grozi wojna domowa związana z samym królem i jego poddanymi.

http://www.youtube.com/watch?v=R7f6lk36hrc - atak smoków

Główny bohater ma w tej części dużo więcej kilometrów do przebycia - co negatywnie skutkuje na ilość godzin przed komputerem. Jest ona większa niż przy poprzedniej części. Przybywając do miasta dowiadujemy się czemu stacjonują tam oddziały Paladynów i mamy wiele zadań do wykonania, m.in. zostanie obywatelem miasta i znalezienie pracy. Tradycyjnie musimy przyłączyć się do którejś gildii. Tu mamy ich nieco więcej, zwłaszcza w dodatku Noc Kruka, ale o tym później.

Np. aby zostać Paladynem najpierw musimy zostać obywatelem miasta, postarać się o dołączenie do straży miejskiej i dopiero potem próbować przedostać się do zakonu Innosa. Równie dobrze możemy zostać Nowicjuszem u Magów Ognia. W tym celu należy dostać się do klasztoru, jednakże i to jest trudne. Aby zostać Nowicjuszem należy przyprowadzić magom owcę i zapłacić wpisowe 1000 zł. Dziwnie mi to przypomina... mniejsza, nieważne ;)

Po przejściu drogi Nowicjusza zostajemy Magiem Ognia i rozwijamy kolejne kręgi wtajemniczenia. Jednakże musimy robić to sami - zdobywać potrzebne przedmioty, przeczytać odpowiednie księgi w bibliotece klasztornej. No i oczywiście zdobywać potrzebne ku temu doświadczenie. Generalnie droga magów jest znacznie trudniejsza, a w Nocy Kruka to już w ogóle masakra... Są i inne gildie, ale o tym jest na początku postu.

Mamy mnóstwo zadań do wykonania w mieście Khorinis, a także na okolicznych farmach, w klasztorze i nie tylko - w końcu zostajemy wysłani do znanej z poprzedniej części Górniczej Doliny, a tam czeka kolejna masa zadań. Przy okazji widzimy jak to miejsce zmieniło się od I części gry, jak wszystko jest zniszczone, szare i smutne. No i wszędzie oddziały Orków, także na początku po prostu przedostajemy się do zamku, bo nie mamy ŻADNYCH szans w starciu z wrogiem. To jest nasze pierwsze zejście do Doliny - po dowód na piśmie od dowódcy tamtejszego oddziału Paladynów, że w Dolinie stacjonują smoki. Potem wracamy do Khorinis, napotykamy kolejnych wrogów... i znów jesteśmy wysyłani do Górniczej Doliny. Tym razem aby zbrojnie przeciwstawić się Orkom i smokom. To oczywiście nie koniec - dalej są kolejne wątki, m.in. obrona miasta i farm przed Orkami, które atakują nawet tam, wyprawa do świątyni Beliara - wyspę Irdorath itp.

Generalnie nie jest nudno. Tak prezentują się filmiki końcowe gry:

http://www.youtube.com/watch?v=aHb4UKxwvJE

http://www.youtube.com/watch?v=0_6H16MXIwA - weselsza końcówka gry.

NOC KRUKA

A teraz przejdźmy do dodatku Noc Kruka. Dostajemy tutaj poszerzenie fabuły o całkiem nowe historie i zadania, a także dodatki do znanych nam treści. Oto intro:

http://www.youtube.com/watch?v=y6-26oYbmtA

"Gracz ma za zadanie pomóc Magom Wody w pokonaniu magnata (znanego z gry Gothic) o imieniu Kruk, którego celem jest zdobycie potężnego artefaktu, Szponu Beliara, ukrytego w świątyni Adanosa. Po zabiciu Kruka dostajemy do dyspozycji Szpon Beliara, który jest bezużyteczny dopóki nie poświęcimy go w jednej z kapliczek Beliara. W przypadku magów ognia Szpon Beliara zamienia się w jedną runę (mamy ich pięć do wyboru), którą można w każdej chwili zmienić na inną z dostępnych, oczywiście po uprzednim znalezieniu kapliczki Beliara. Wprowadzone w Nocy Kruka kapliczki poświęcone Beliarowi - patronowi szponu - umożliwiają, po złożeniu odpowiedniej ilości punktów życia, otrzymanie pewnej ilość złota. Gdy zdobędziemy Szpon Beliara mamy także możliwość ulepszenia go i dostosowania do własnych umiejętności, właśnie dzięki tym kapliczkom. Rozszerzenie zapewnia ok. 20-30 godzin zabawy i znacznie utrudnia rozgrywkę. Dodaje mnóstwo nowych możliwości, zadań, potworów i bohaterów niezależnych

W dodatku pojawiają się m.in.: teren za górami na północnym wschodzie (Jarkendar), nowe potwory, gildie, przedmioty magiczne (warto tu wymienić Błędnego Ognika zamkniętego w amulecie, który może zostać naszym towarzyszem i poszukiwaczem cennych rzeczy), kilkanaście czarów i ponad 100 nowych bohaterów niezależnych. Znacznie został zwiększony poziom trudności, wszystkie potwory i postacie mają więcej siły i odporności. Do tego dochodzi mnóstwo nowych zadań, a także nowe sposoby wykonania tych już znanych. Dodatek został wydany w Polsce przez CD Projekt dość późno, bo w pierwszym kwartale 2005. W dodatku możemy również uczyć się języku budowniczych, dzięki którym możemy czytać magiczne tabliczki, które podniosą statystyki lub umiejętności.

Nowe organizacje to: Magowie Wody, Wodny Krąg, Bandyci i Piraci.

Magowie Wody – w Nocy Kruka ich zadaniem jest zbadanie nieodkrytych obszarów wyspy Khorinis. Są to głównie ci sami magowie wody, co w pierwszej części gry, wobec czego są negatywnie nastawieni do bohatera, ponieważ zużył on energię magiczną zbieranego przez nich stosu rudy.

Wodny Krąg – jest organizacją zrzeszającą ludzi, którzy pomagają Magom Wody w wypełnianiu ich powinności. Krąg ten ma swoją własną zbroję (której nie można nosić publicznie) oraz pierścień z akwamarynu. Zebrania owej grupy odbywają się w gospodzie "Pod Martwą Harpią". Magowie Wody zlecają różne zadania Wodnemu Kręgowi (Bezimiennemu zlecają powstrzymanie Kruka).

Piraci – od czasu, kiedy królewska flota została całkowicie zniszczona przez Orków, piraci nie mają kogo rabować. Ukrywają się na wybrzeżach Khorinis, a dla zabicia czasu robią interesy z mieszkańcami miasta lub wdają się w bójki z bandytami. Mimo swojej tężyzny fizycznej większość piratów ma gołębie serca - szczególnie jeśli zaoferuje się im porządną porcję grogu.

Bandyci – w grze Gothic II bandyci występują głównie w roli rabusiów, jednak w Nocy Kruka gracz ma okazję lepiej ich poznać. W trakcie gry można znaleźć kompletny strój bandyty; takie przebranie umożliwia przeniknięcie do ich kryjówki, znajdującej się na bagnach. Można tam znaleźć kilka znajomych postaci z poprzedniej części gry.

JARKENDAR

Jest to niezbadana część wyspy Khorinis, którą Bezimienny odkrywa po zdobyciu 4 kawałków ornamentu (pierwszy gracz otrzymuje od Laresa, gdy dojdzie z nim do wykopalisk, następne musi zdobyć sam) z kamiennych kręgów. Po połączeniu fragmentów ornamentu przez Magów Wody powstaje pierścień, otwiera portal do owej krainy, zwanej też Zapomnianą Doliną Budowniczych.

* Na wschodzie od obozu Magów Wody znajdują się bagna, w których znajduje się obóz bandytów. Bagna są niebezpieczne, występują tam: Bagienne trutnie, Bagienne golemy, Czarne gobliny, Jaszczury, Bagienne szczury, Aligatory, Węże Błotne, Krwiopijcy. W głębi bagna znajduje się Dom Uzdrowicieli - jedna z pięciu posiadłości Budowniczych. W środku obozu bandytów znajduje się Dom Wojowników.
* Na zachodzie znajduje się plaża, na której znajduje się obóz piratów. W pobliżu plaży można dostrzec wieżę, na której urzęduje banda bandytów. Niedaleko wieży swoje legowisko ma tam Jack Aligator - myśliwy piratów. Koło obozu piratów gracz może natknąć się na takie potwory jak: Polne pełzacze, Topielce, Kretoszczury, Ogniste Jaszczury i Cieniostwory.
* Na północy znajduje się wielki pustynny kanion, pełen opuszczonych kopalń i jaskiń. W kanionie znaleźć możemy Dom Uczonych. Potwory jakie możemy spotkać to m.in. Wilki, Brzytwiaki, Pustynne Szczury, Pełzacze, oraz silniejsze: Ogary, Orków, Ognistego Demona, Ogniste Jaszczury oraz Trolle. Niedaleko Domu Uczonych znajduje się małe obozowisko Orków. Przez jedna z jaskiń można przejść z kanionu na bagna.
* Na południowym zachodzie przeważają tereny górsko-dolinne (kręte, wąskie ścieżki; wodospady; przepaście itp.) Tam leżą niedaleko siebie: Siedziba Strażników Umarłych i Dom Kapłanów. Na tamtejszych terenach spotkać możemy: Zębacze, Gobliny, Preriowe Ścierwojady, Orków, Bagienne szczury, Polne pełzacze i Pantery."

Generalnie mam zastrzeżenia co do trudności gry - to jest jakaś wielka bzdura i masakra. Często nie da się przejść określonego zadania bez kodu na nieśmiertelność - smoki są wręcz chyba nieśmiertelne w pewnym sensie. Miałem taką sytuację, kiedy oficjalnie pokonałem smoka - system uznał go za martwego, otrzymałem punkty doświadczenia - ale nie, bestia podniosła się, ponieważ regeneracja nastąpiła bardzo szybko i system już tego nie wyłapał. I trzeba było tłuc go dalej... a biorąc pod uwagę, że niejednokrotnie gra się zacinała, powstawał "slajd show" i trzeba było w ogóle restartować wszystko - to już nie jest tak świetnie.

Próba zostania magiem mija się z celem. Jest to - przynajmniej dla mnie - tak trudna ścieżka, że się odechciewa. Tym razem twórcy ostro przesadzili z poziomem trudności gry. Przegięli w ch..j.

Nie mniej jednak grę można polecić. Jeśli powstałby film kinowy oparty na tej fabule - byłoby to świetne kino fanstasy.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Gothic III / Gothic III: Zmierzch Bogów (lub bugów)


Intro (dużo lepszej jakości niż w poprzednich częściach):

http://www.youtube.com/watch?v=pGXsSqEUaOg

"Fabuła gry jest bezpośrednią kontynuacją wydarzeń z Gothic 2. Główny wątek skupia się wokół wojny z Orkami, przegranej przez ludzkie królestwo zjednoczone pod berłem Rhobara II. Kiedy bohater wraz ze swoimi przyjaciółmi ląduje w Myrtanie zastają kraj ogarnięty konfliktem i podzielony na dwie zwalczające się nawzajem frakcje: Buntowników walczących za króla i wspieranych przez większość ludności, oraz Orków i ich ludzkich najemników. Gracz już w pierwszej minucie gry jest rzucony w wir bitwy, która została rozpętana za sprawą bezimiennego bohatera w opanowanej przez Orków wiosce Ardea. Gracz zabiega o względy poszczególnych frakcji wykonując zadania dla jej członków. Głównym celem rozgrywki jest wybranie jednej z trzech dostępnych dróg. Gracz może opowiedzieć się po stronie Innosa - boga ognia i sprawiedliwości, Beliara - boga ciemności, lub Adanosa - boga równowagi, tym samym wyrównując szanse w wojnie pomiędzy Innosem, a Beliarem i zażegnując konflikt pomiędzy bogami na co najmniej 1000 lat. Innym kluczowym aspektem wokół którego skupia się gra jest poszukiwanie artefaktów, któremu to z rozkazu Xardasa zajmują się Orkowie. Na swojej drodze gracz napotka mnóstwo artefaktów, od pomniejszych dodających niewielkie premie do atrybutów postaci, aż po najpotężniejsze i niezbędne do ukończenia fabuły 5 artefaktów Adanosa: szatę, dwa pierścienie, amulet i koronę. Gra kończy się gdy gracz opowie się po jednej ze stron, zostając nowym królem jeśli opowie się po stronie Beliara, przywracając władzę Rhobarowi II po stronie Innosa, lub niszcząc Artefakty Adanosa, zabijając pierwiastki Innosa i Beliara na Ziemi, tj. Rhobara II i Zubena władcę Assasynów i odchodząc z Xardasem do nieznanych krain.

W grze wyróżniamy następujące strony konfliktu:

* Nordmarczycy – lud północy, walczący przeciwko orkom, sojusznicy buntowników, są wśród nich najlepsi kowale i zabójcy orków.
* Buntownicy – rojaliści, walczący przeciwko orkom w imieniu króla Rhobara II. Dzielą się na małe grupy.
* Orkowie – okupują Myrtanę, walczą z buntownikami, Nordmarczykami i Gońcami Leśnymi.
* Asasyni – zamieszkują pustynię Varant, kolaborują z orkami, ich głównymi przeciwnikami są koczownicy.
* Koczownicy – sprzymierzeni z buntownikami z Myrtany, pochodzą z Varantu i są przeciwni władzy asasynów, dzielą się na plemiona.
* Najemnicy – są na służbie orków.
* Gońcy Leśni – nacja broniąca natury i druidów, walczą z orkami tylko wtedy kiedy im zagrażają.

Wysoki poziom reputacji - 75% - pozwala na rozmowę z dowódcą garnizonu (w przypadku miast/wiosek opanowanych przez orków lub asasynów) oraz handel potężniejszymi przedmiotami (25% lub 50%) (np. zbroja paladyna, nordmarczyka itp; w przypadku reputacji ogólnej). Gracz może się podjąć wykonania ogromnej ilości misji - zadań pobocznych i głównych (jest ich wszystkich około 1000).

Zakończenia występujące w grze Gothic 3:

* zakończenie po stronie Boga Innosa – dopełnia się moc artefaktów Adanosa - Myrtana uwolniona spod okupacji orków,
* zakończenie po stronie Boga Beliara – polega na totalnej eksterminacji czyli zabicie Zubena, wszystkich orkowych władców, Xardasa oraz Rhobara II,
* zakończenie związane z tajemniczym planem Xardasa – Bezimienny bohater i Xardas udają się eksplorować Niezbadane Krainy, po zabiciu Zubena oraz króla Rhobara II oraz po zniszczeniu boskich artefaktów w nordmarskim piecu do wytopu rudy.

Fabuła w grze jest ciągła co znaczy, że nie doświadczymy tutaj zmian rozdziałów tak jak w poprzednich częściach. Cały świat od pierwszej minuty gry jest dostępny dla gracza bez żadnych zamkniętych wrót lub dróg. Przejście gry obejmujące zadania główne i misje poboczne jednej ze stron konfliktów zapewnia od 200 do 300 godzin zabawy.

Błędy gry

W grze Gothic 3 gracz może napotkać na bardzo dużo bugów (błędów informatycznych), które niekiedy okazywały się pomocne, a niektóre uniemożliwiały rozgrywkę. Są to błędy rozmaitego rodzaju, na przykład:

* postacie przechodzące przez ściany,
* zagubienie niektórych bohaterów niezależnych prowadzonych przez bohatera,
* błędy w walce,
* możliwość przejścia przez magiczną barierę.

Wydane łatki do gry Gothic 3:

* Patch 1.08 – polska edycja premierowa gry zawierała tę łatkę, była powodem opóźnienia polskiej premiery gry w celu zwiększenia wydajności.
* Patch 1.12 – dostępny w wydaniu Platynowa Kolekcja oraz w Internecie, stworzony przez twórców gry - Piranha Bytes.
* Patch 1.6 – dostępny w Internecie, stworzony przez Spellbound Entertainment oraz fanów gry.
* Patch 1.74 – dostępny w Internecie, z wypuszczeniem łatki gra dostała podtytuł Enhanced Edition (Edycja Rozszerzona) ze względu na ogromną liczbę błędów, które eliminowała."

W trzeciej części gry jest tyle krain, miast itp., że nie ma sensu tego w ogóle wymieniać. Kto chętny, ten sobie doczyta.

Osobiście doszedłem tylko do pewnego momentu gry i zaczęły się jaja związane z bugami, co spowodowało, że dałem sobie spokój. Niektórzy twierdzą, że 3 część jest naprawdę dobra - o ile zainstalujesz odpowiedni patch.

Na pewno powala grafika, mocno różniąca się od poprzednich części gry. Muzyka przeszła samą siebie - to jest majstersztyk. Dla przykładu, coś klimatycznego:

http://www.youtube.com/watch?v=wCtV4DYZkK0

Trudno mi oceniać, ponieważ nie przeszedłem całości. Tak czy inaczej ta część to zupełnie inna para butów. Sposób walki również jest zmieniony.

ZMIERZCH BUGÓW

Natomiast dodatek do gry Zmierzch Bogów to jedna, wielka komedia. Obejrzyjcie to:

http://www.youtube.com/watch?v=hzNXjiFyroA

Błędy na błędach, zamiana głosów bohaterów, "latanie", bzdurne dialogi... to jest straszne. I jednocześnie doprowadza do łez ze śmiechu.

http://dobragra.pl/gothic-3-zmierzch-bogow-recenzja/ - ta recenzja wiele mówi.

"Gothic 3: Zmierzch Bogów – recenzja – Podsumowanie:
+ pomiędzy bugami jest jakaś historia
- skandaliczne błędy
- pusty, zupełnie nieciekawy świat
- brak oczekiwanych przez fanów zmian

OCENA: 3/10"
Awatar użytkownika
Natta
Lokalizacja: Allenstein
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 22 razy
Płeć: Kobieta

Re: Gothic II / Gothic II: Noc Kruka

Postautor: Natta » 15 lutego 2011, 20:31

Bardzo fajny, długi i zachęcający opis, może dzięki niemu pogram w któregoś Gothica, ale na litość borską, musisz produkować aż dwa osobne tematy? Nie lepiej zrobić temat zbiorczy dla wszystkich gier z tego cyklu? Chodzi o to żeby się to nie rozdrabniało, bo odpowiedzi w każdym temacie będzie pewnie mało, i GTW się wściecze :D
Awatar użytkownika
Siemowit
Lokalizacja: Lasy Łodzi
Płeć: Mężczyzna

Re: Gothic II / Gothic II: Noc Kruka

Postautor: Siemowit » 15 lutego 2011, 21:28

Tylko, że zrobienie jednego tematu wiąże się z dużą ilością tekstu w pierwszym poście - a komu by się to chciało czytać ? ;p

Jednocześnie przeważnie mówi się o tym w odniesieniu do konkretnej części. Zobaczymy - jeśli GTW uzna, że ma być jeden to ok, ale w ten sposób jest więcej tematów - a im więcej, tym lepiej :P
Awatar użytkownika
Natta
Lokalizacja: Allenstein
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 22 razy
Płeć: Kobieta

Re: Gothic II / Gothic II: Noc Kruka

Postautor: Natta » 15 lutego 2011, 21:57

Nie liczy się ilość, a jakość.
Awatar użytkownika
wisdom_tooth
Lokalizacja: Olkusz
Podziękował: 1 raz
Płeć: Mężczyzna

Re: Gothic II / Gothic II: Noc Kruka

Postautor: wisdom_tooth » 16 lutego 2011, 12:14

Wymiękłem jak zobaczyłem ile Siemowit napisał. Chciałbym kiedyś takiego posta napisać. I chciałbym raz jeszcze podejść do tej gry, jakoś mi z nią nigdy nie było po drodze. Całe RGP traktuję wybitnie po macoszemu.

Natta ma rację. Trzy tematy nie mają sensu. Luna
Mieszkam w pałacu Możliwości -
Piękniejszy to dom od Prozy -
O wiele więcej Okien -
Drzwi można szerzej otworzyć - E. Dickinson
Awatar użytkownika
Siemowit
Lokalizacja: Lasy Łodzi
Płeć: Mężczyzna

Re: Gothic

Postautor: Siemowit » 16 lutego 2011, 15:17

Gdy pierwszy raz grałem w Gothica, a była to część pierwsza sagi to też mnie nudziło. Dopiero jak zobaczyłem rozwój fabuły, jak to wszystko pracuje, że nie jest to jakaś siekanka - trzeba pomyśleć, a wiele zależy od tego jaką odpowiedź w rozmowie wybiorę - to wtedy poczułem klimat.

Gra przypomina jeden wielki film - zacząłem być ciekawy co będzie dalej i tak siedziało się coraz dłużej i dłużej...

Cholera, intro do 3 części sagi mnie powala. Świetna robota. Szkoda, że gra nie jest taka dobra.
Awatar użytkownika
Natta
Lokalizacja: Allenstein
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 22 razy
Płeć: Kobieta

Re: Gothic

Postautor: Natta » 16 lutego 2011, 17:41

No ja w Gothica nie grałam, ale muzyka do trójeczki powala.
Awatar użytkownika
Siemowit
Lokalizacja: Lasy Łodzi
Płeć: Mężczyzna

Re: Gothic

Postautor: Siemowit » 16 lutego 2011, 19:05

http://www.youtube.com/watch?v=TbScjeH3WWo - 1
http://www.youtube.com/watch?v=Z3MEypofymY - 2

To są mniej lub bardziej śmieszne dialogi z Gothic II: Noc Kruka. Najbardziej rozwala mnie zawsze tekst pojawiający się ok 2:00 minuty.

Wróć do „Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość